Nieuws Blaricum

Omgevingstour II: denk mee over verkeer en parkeren in het centrum van Blaricum

Wat zijn de beste manieren om een veilig en aangenaam dorpshart te realiseren? Minder parkeerplaatsen in het centrum? Meer ruimte voor fietsen, wandelen en groen? Minder doorgaand verkeer door het instellen van eenrichtingsverkeer?

Hoe is het nu met de omgevingsvisie en de verkeersvisie?

Na de omgevingstour van afgelopen najaar zijn we achter de schermen druk bezig geweest met de uitkomsten hiervan. We hebben een eerste hoofdlijn ontwikkeld voor zowel de omgevingsvisie als de verkeersvisie.

Omgevingstour levert veel inbreng op voor omgevingsvisie en verkeersvisie

Alle kennis, ervaringen, ideeën en argumenten die dit opleverde zijn gebundeld in een verslag. Op basis hiervan stellen we de komende periode een concept omgevingsvisie en verkeersvisie op.

Omgevingstour 2 november verplaatst, denk ook online mee!

Vanwege de storm is de omgevingstour die voor vandaag gepland stond, verplaatst naar 9 november. Je kunt overigens ook online meedenken!

Omgevingstour: denk mee over de toekomst van je omgeving

Wat is er goed en mooi aan Blaricum en wat willen we daarvan in de toekomst behouden? Hoe en waar kunnen we ontmoetingen stimuleren? Hoe houden we ons dorpscentrum leefbaar?

Vragenlijst ‘Verkeersvisie 2035’ online!

Wat vind je belangrijk als het gaat om de toekomst van verkeer in Blaricum en omgeving?

Proces omgevingsvisie gestart

We zijn gestart! Komend jaar werkt de gemeente Blaricum samen de gemeente Eemnes en Laren aan de omgevingsvisie.

Nieuwsbrief Blaricum

toekomstbel